Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Engines running with woodgas. Proven and also concept engines.
Motoren die mit Holzgas betrieben werden - Erfolgreiche Umsetzungen als auch Konzepte.
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Pascal Kirchner
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Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von Pascal Kirchner »

Was ist eure Meinung zu diesen Kubota Motoren ?
Es sind 3 Zylinder Motoren welche für LPG ausgelegt sind.
Klein und kompakt, wurden schon öfters in Gas BHKW´s eingesetzt und für eine Leistung bis zu 6 KW bei 1500 Umdrehungen durchaus einsetzbar auch für Holzgas denke ich.
df972.jpg
df972.gif
df972-a.gif
df972-b.gif
was meint Ihr ?

lg Pascal
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holzgaser
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von holzgaser »

Hallo!

es gibt da noch ein Modell das auch für Holzgas gut geeignet sein soll

http://www.i-m-a.de/de/imagasmotoren_lbmotor.html

I.M.A-GASMOTOREN

I.M.A.-Gasmotoren

Die neuen I.M.A.-Gasmotoren auf Basis vom KUBOTA-Industriemotoren

IG 1,8 [17 kW/23 PS @ 1500 U/min.] 1826 cm³

IG 2,4 [22 kW/30 PS @ 1500 U/min.] 2434 cm³

IG 3,6 [33 kW/45 PS @ 1500 U/min.] 3620 cm³

Wenn mein VW Motor defekt ist werde ich den IG 1,8 einbauen.
Bei diesen Motoren handelt es sich um angepasste Dieselmotoren, was für Holzgas die erste Wahl ist.


Gruß holzgaser
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Pascal Kirchner
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von Pascal Kirchner »

Hallo Holzgaser,

ja die hatte ich auch schon gesehen. Diese Motoren werden von der Firma I.M.A. umgebaut und sind die normale Kubota Diesel Industriemotoren.

Die Qualität der Kubotamotoren steht außer Frage.
Auch der SAE Flansch zur direkten Anflanschung des Motors ist eine schöne Sache und spart einem viel Bastelarbeit.

Ich habe mal eine Anfrage an die Firma gesendet was so ein Motor kosten soll.
Allerdings habe ich nie eine Antwort erhalten. :crazy:

Weißt du was so ein umgebauter Motor kostet ?

lg Pascal
holzgaser
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von holzgaser »

Servus,


ich hab da Preise von meinen Bekannten bekommen.
Achtung die Preise sind von 2012
+ MwST und Frachtkosten

Gruß holzgaser


1 Stk. I.M.A. GASMOTOR 1,8lt 5.550,00 EUR
.
Wassergekühlter Dreizylinder Viertakt Erdgas
Saugmotor, Hubraum: 1826 cm³, Leistung: 16,5KW -
22,5 PS bei 1500 1/min, incl. Anlasser,
Drehstromgenerator, "SINGLE FIRE Zündanlage" in
12V Ausführung, Wasserpumpe mit Lüfter, Ansaugund
Abgaskrümmer, Gasmischer,
Schwungradgehäuse "short SAE4" und Schwungrad
7 1/2" zur direkten Anflanschung eines Generators


1 Stk. I.M.A. GASMOTOR 2,4lt 6100,00 EUR
.
Wassergekühlter Vierzylinder Viertakt Erdgas
Saugmotor, Hubraum: 2434 cm³, Leistung: 22KW -
29,5 PS bei 1500 1/min, incl. Anlasser,
Drehstromgenerator, "SINGLE FIRE Zündanlage" in
12V Ausführung, Wasserpumpe mit Lüfter, Ansaugund
Abgaskrümmer, Gasmischer,
Schwungradgehäuse "short SAE4" und Schwungrad
7 1/2" zur direkten Anflanschung eines Generators



1 Stk. I.M.A. GASMOTOR 3,6lt 6.420,00 EUR
Wassergekühlter Vierzylinder Wirbelkammer
Dreiventil Viertakt Gasmotor, NA, Hubraum: 3620
cm³, Leistung: 33KW - 45PS bei 1500 1/min, mit
12V- Anlasser u. 12V-Drehstromlichtmaschine, mit
Single-Fire- Zündanlage in 12V-Ausführung, mit
Wasserpumpe, mit Ansaug- und Abgaskrümmer, mit
short SAE4 Schwungradgehäuse und 10"
Schwungrad

1 Stk. Kubota Gasmotor 2.395,00 EUR
DF752-E2-BBH
.
Wassergekühlter Dreizylinder Viertakt LPG-Motor,
Hubraum: 740 cm³, Leistung: 16,4KW - 22PS bei
3600 1/min, incl. Anlasser, Drehstromlichtmaschine,
Zündsystem in 12V Ausführung, Wasserpumpe mit
Sauglüfter,Gasmischer und Verdampfer für LPG,
Ansaug- und Abgaskrümmer, Grundplatte und
Schwungrad


1 Stk. DG972-E2-SAEH-1 2.595,00 EUR
Erdgasmotor
.
Wassergekühlter Dreizylinder Viertakt Erdgas-Motor,
Hubraum: 996 cm³, Leistung: 17,6KW - 23,9PS bei
3600 1/min, incl. Anlasser, Drehstromlichtmaschine,
Zündsystem in 12V Ausführung, Wasserpumpe mit
Lüfter, Gasmischer, Ansaug- und Abgaskrümmer,
Schwungradgehäuse SAE5 und Schwungrad,
Bedienungsanleitung
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luk
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von luk »

Holzgaser,

Vielen dank, du bist ein wertvolles quelle des holzgaswissens.

Luk
mCHPjr.
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von mCHPjr. »

I think it has been mentioned number of times in various CHP appliance reviews, these German firms have to heavily mod the engines inhouse, so to buying from Kubota/Toyota/Yanmar perhaps doesn't make a lot of sense for diy CHP purposes. On the other hand it should not be problem to source engines from "not so hardly crashed" factory made LPG/CNG cars in Netherlands/Norway/Italy/.. and other countries with larger fleet of these cars etc.. The issue with LPG might be injectors and ECU, and there are less CNG cars? These engines receive special coatings, stronger material etc., currently the biggest supplier (of new ones) is Nissan-Renault-Dacia-Lada, consideration being larger market share than let say Fiat.. Unfortunately as TC cars are taking over small displacements the CNG/LPG models are slowly but surely pushed into larger 1.6-1.8L and bigger sizes.

edit: here is a video about 150 LPG conversions of tiny engine Fiat Panda 1.1L per day, but apart from different ECU and other parts it's no clear whether there were some changes made also inside the motor in factory as well, but some manufacturers claim to do so for some limited CNG/LPG series.. https://www.youtube.com/watch?v=a2xtWxzoxs8

Videos of modded industrial BHKW engines with component layout here - have to scroll down and back few years there (KWEnergie/SenerTec-Dachs-VW/Gorenje/..): https://www.youtube.com/user/DasEcoTeam/videos
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Pascal Kirchner
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von Pascal Kirchner »

Hi mCHPjr.
The issue with LPG might be injectors and ECU, and there are less CNG cars? These engines receive special coatings, stronger material etc., currently the biggest supplier (of new ones) is Nissan-Renault-Dacia-Lada, consideration being larger market share than let say Fiat.. Unfortunately as TC cars are taking over small displacements the CNG/LPG models are slowly but surely pushed into larger 1.6-1.8L and bigger sizes.
Did you really think these engine gets something more like special coatings or stronger materials ?

I don´t think so. If the engine is directly factory made with LPG or CNG this would make sense.
I had a BMW 6 zylinder engine, which was converted to LPG after 200,000 kilometers running on gasoline.
I drove it for 3 years, and again 200,000 km only with LPG.
After that the Car had over 400.000 kilometers on. With first exhaust and also first battery.

Nothing happens. Only a accident stopped me from driving it now :crazy:
IMG_3147.JPG
You can read a lot of damaged engines after converting to LPG. But i think the most problems with this convertion it the garage itself which converts your car. If they had not enoug skill or to less time for your conversion.

By the way. If you run an engine with woodgas you don´t need injectors and you need a different ecu.
I think normaly each engine is usable it depends on the parts you get really quick from your garage dealer if something is broken.

regards pascal
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Islander
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von Islander »

What is compression ratio? Usually natural gas CRs are way too low ......

:(
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Pascal Kirchner
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von Pascal Kirchner »

Hi Islander
What is compression ratio? Usually natural gas CRs are way too low ......
which engine did you mean ?

regards pascal
mCHPjr.
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Re: Kubota Motoren, 3 Zylinder, 740ccm und 962ccm

Beitrag von mCHPjr. »

Pascal> Yes, that's what I meant, most of the gas conversions are aftermarket job either performed by 3rd party little garages, but sometimes it's a direct cooperation of the auto manufacturer with the gas mod vendor like Landi-Renzo and in that case the ICE engine also could be slightly modified inside, e.g. replaced stronger valve seats etc. : http://www.auto-power-girl.com/high-res ... 2009-1.jpg

The idea about Fiat 1.1-1.2L engine as possible candidate for mCHP was because of small engine yet large production run over the years, but since ~2012 it seems all must be in turbo now (even bi-fuel model) so I'm not sure this is suitable without expensive mods/addons anymore, but there were non turbo small engine gas Fiats decade before that and I'm not sure they got some stronger parts like valve seats or not. But it still seems Renault group is selling most of these gas versions among other brands.
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