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Reheat the gas to let the engine stay dry.

Verfasst: 28.09.2014 15:57
von Pascal Kirchner
After the gas filtering and after the gas cooling, the gas must be directed into the engine. The gas cools and forms condensation. This condensation is actually not bad. But if it can be deposited in the wrong place in the engine begin to rust. Also the intake system of an engine should remain dry. There is a fairly simple way. The gas is heated up again. And as much as it cools on the way to the engine. This can be as reach with a jacket on the exhaust.

Then there will be no more problems with water in the cylinders.

regards Pascal


Nach der Gasfilterung und nach der Gaskühlung muss das Gas in den Motor geleitet werden. Dabei kühlt das Gas ab und es bildet sich Kondenswasser. Diese Kondenswasser ist eigentlich nicht schlimm. Aber wenn es sich an der falschen Stelle ablagert kann es im Motor anfangen zu Rosten. Auch der Ansaugtrakt eines Motor sollte trocken bleiben. Dafür gibt es einen ziemlich einfache Möglichkeit. Man wärmt das Gas wieder auf. Und zwar genausoviel wie es auf dem weg zum Motor abkühlt. Das kann man z.B. mit einem Doppelmantel am Auspuff erreichen.

lg Pascal